BoomBoom.GG

Kolding, Danmark

Nyt dansk esport og gaming brand søger investor

Vi søger til

Jeg søger funding til vækst og opbygning af et nyt og inspirerende marked for den danmark middelklasse, inden for Gaming udstyr & Merchandise.

Jeg søger op imod 1 mio. kr., til en andel på op imod 49% af virksomheden.

Pengene skal gå til at få markedsført og produceret en række af nye og visionære produkter, der endnu ikke findes i gaming industrien, eller på markedet, inden for Esport. Disse produkter er noget både foreninger og de mange tusindvis af spillere og klaner, mangler i deres hverdag. Dette er dokumenteret af både spillere og klaner jeg har været i kontakt med, men også af JERN og RIZC, samt en række semi-pro og pro, in-game leaders (IGL's) og derfor søger jeg en investering til at realisere produktionen af disse tiltag og økonomien til at formidle det ud i branchen.

Samtidigt med alt dette, har jeg en drøm om, at indhente et større parti af egne tastaturer og mus + musemåtte og mousebungee', for at øge avancen endnu mere og dermed har mere på bunden, til markedsføring, udvikling og afkast. Produkterne i dag, ganger jeg med 5-10x, i vejl. udsalgspris, alt efter produkt. Dette kan alt sammen øges ved egenproduktion og jeg har kontakt til en leverandør i Taiwan, såvel som i Shenzhen.

Messer er også en del af denne branche og her er det vigtigt fx. at være med ude til de store LAN events, såvel som de små men kommercielle LAN events, simpelthen for at få solgt og testet en masse af produkterne. Alle disse LAN events i DK kan findes på www.lanparty.dk Vi har allerede en stand på Odincon til ESL Pro League Finals 2020 i Odense. Her vil der være mere end 5000 gamers samlet over en hel weekend i december.

Det vil i høj grad være en god idé at lave samarbejds/ambassadør aftaler med de kendte streamers i Danmark. Der er flere med et reach på over 100.000 personer i måneder og vi kender det selv fra youtubere og instagrammere, de er i sprudlende udvikling. Twitch vil her være den foretrukne platform, hvor flere danske streamere, har mere end 1000 daglige viewers på streamen, altså et effektiv middel, i sin markedsføring.

Det er en god investering fordi

Mit projekt er en god investering fordi, at du får med en passioneret fyr at gøre, der har 20 års erfaring i branchen og som kan udvikle og producere alt markedsføringsmateriale selv, online såvel som offline. Samtidigt er det en branche, der er i sin spæde start periode og derfor er, der rig mulighed for udvikling, på en lang række parametre. Samtidigt har du her muligheden for at købe billigt ind, da virksomheden kun lige er startet. Steelseries har gjort det, og omsatte sidste år for over 1 mia. kr., imens gaming har været relativt “unknown” i mainstream regi. Derfor ser jeg et kæmpe hul både i markedet for gaming udstyr og innovative løsninger til hold og foreninger, verden over.

Samtidigt vil jeg rigtig gerne minimere brugen af fuldfarve tryk og den slags, for at sende et grønt signal ind i gaming verdenen. Derfor skal alt emballage fx være FSC godkendt, gerne i genbrugspap og kun med minimalt brug af blæk, som vi ser det hos HAY i design verdenen. Det vil sende et klart signal om, at selv om vi arbejder med gaming, tænker vi på naturen og jeg håber du som investor, vil dele min vision på denne front. Samtidigt vil det også være en BONUS, da synligheden vil være MARKANT større på fx. El Gigantens hylder, da alt andet er sort og fuld farvet emballage. Det handler om at skille sig ud og være firstmover, på en masse fronter, og få fortalt historien, til forbrugeren.

Webshoppen er allerede live og jeg har haft mere end 140.000 eksponeringer (DK), som enten har set eller interageret med BoomBoom brandet i deres feed online. Vedhæftet er printscreen af dette.

Jeg håber du kunne have lyst til at blive en del af denne spændende rejse og synes om min stil og produkter.

Her er virksomheden i dag

Jeg har igennem de sidste 20 år, været en stor fan af Esport og gaming generelt. Særligt strategi og first-person spil, har haft min interesse. Jeg har tidligere været skribent på bl.a. Xplayn, som var Esportens, sådan første kommercielle site, og hvor især CounterStrike 1.3-1.6 var stort, tilbage i start 00'erne. Herefter har jeg været crew til en del af de større LAN's, bl.a. Nettrip, NPK og NPF. De seneste 5 år har jeg fulgt, har jeg fulgt med og analyseret en på den danske, såvel som internationale CSGO scene og her har igennem dette udviklet en række produkter, som både gavner foreningslivet, i henhold til trænere og spillere, såvel som klaner og spillere generelt. Dette er både merchandise og gaming udstyr, såvel som værktøjer til brug i sporten.

BoomBoom.GG er startet som en whitelabel udstyrs webshop, hvor jeg sælger ting som tastatur, mus, mouse bungee, musemåtter, hovedtelefoner og merchandise i eget brand navn og de første ordre er tikket ind, men visionen er større og målet om at ramme de nuværende +192 esports foreninger i Danmark, samt alle netcaféer, er ikke helt umuligt. Jeg er på nuværende fod i forhandlinger med Andreas “JERN” og Niels “Rizc”, fra TV2 Zulu, om en kommerciel aftale, omhandlende at blive brand-ambassadører for BoomBoom.GG. Grund til at valget er faldet på dem er, at de har familien danmarks accept på, at de ved hvad de taler om, da de i 2020, vil caste min. 1000 timers CSGO på nationalt TV i Danmark. De er begge meget interesseret i mit brand og har begge testet udstyret, med positivt feedback. Samtidigt henvender de sig 100% til min målgruppe, nemlig familien Danmark.

BoomBoom.GG skal være Danmarks førende gaming gear og merchandise brand, til den brede målgruppe. Jeg er ikke interesseret på nuværende tidspunkt, at spille med mærker som Steelseries, der omsætter for 1 mia. kr. eller Razer, Corsair eller Logi, såvel som HyperX. Min målgruppe ligger i middelklassen og skal være en prisvenlig konkurrent, hvor kvaliteten ligger så tæt på de store brands, som overhovedet muligt. Dette er indtil nu sket, via private label brands fra Taiwan, der er testet over flere omgange, både af JERN og Rizc, men også semi-pro og amatør spillere i CSGO verdenen. Der er et hul i markedet, da der på nuværende tidspunkt kun er super dyre brands af høj kvalitet vs. super billige brands af lav kvalitets produkter, og dette kan jeg med 20 års egen erfaring som gamer, bekræfte.

Derfor, har jeg brug for en investor, eller en gruppe af investorer til, at bidrage med kapital og evt. viden, til at komme ud over rampen for alvor.

Jeg har i dag på bare en måned, organisk, opnået en følgerskare på 330 person på facebook, 130 på instagram og 100 på twitter. Ydermere har jeg samlet over 400 e-mailadresser via Giveaways af CSGO skins, som jeg kan markedsføre direkte til og som har accepteret dette.

Jeg har allerede nu en freelancer tilknyttet, til at styre alt SOME markedsføring og hun har 7 års erfaring inden for dette, fra nogle af verdens største organisationer, inden for Esport. Her kan bl.a. nævnes G2 Esport, som er en fransk org. og en af verdens største i Esportens verden, ud over dette, over bureauet Level99, som står bag markedsføring og some til bl.a. ESL, Faceit, HyperX, som er nogle af verdens største events og brands inden for Esport. Ud over dette, har hun arbejdet for danske CSGO hold som NORTH, TRICKED og Copenhagen Wolves, altså en solid brik i min online markedsføring, som er super hyped, omkring BoomBoom.GG og visionen jeg har, med at gøre gaming tilgængeligt for flere.

Jeg har en masse på tegnebrættet og skal bl.a. på Organisations & Ledelses Kursus inden for Esport, hos DGI Esport, sammen med en masse af de foreninger og efterskoler, ungdomsskoler etc., der gerne på sigt, skulle blive BoomBoom kunder.

Indtil nu er alt selvfinansieret, gennem hårdt arbejde og massere af dobbeltarbejde i min anden virksomhed, som jeg drømmer om, en dag at lukke ned eller sælge, for at gå fuldtid i Esportens og fremtidens verden. Jeg har selv skabt alt indtil nu, da jeg har en baggrund inden for Webudvikling og Grafisk Design, igennem ja, lige så mange år, +20 år, siden jeg lagde min første HTML side på nettet. Alt design, grafisk identitet, logo, webshop, osv. er udviklet og opsat af mig selv.

Seneste nyt her i 2020:
Jeg har fået hul igennem til Jacob "Pimp" Winneche, som er tidligere pro-gamer hos Liquid i USA. Han er i dag en stor caster inden for Esport og særligt CSGO, hvor han rejser rundt til turneringer i hele verden og netop han vil være et skarpt aktiv for boomboom, sammen med Jern og Rizc, når det kommer til troværdighed af produktet.

Se det her på:
Webshop: www.boomboom.gg
Instagram: https://www.instagram.com/boomboom.gg/
Twitter: https://twitter.com/boomboomgg
Facebook: https://www.facebook.com/boomboommerch
Steam: https://steamcommunity.com/groups/boomboomgg

Produkt eller prototype
Jeg søger:
Investering
Lån
Status:
Produkt eller prototype
Jeg skal bruge:
1.000.000 kr.
Ansatte:
1
Stiftet:
2020
Jeg er i følgende branche(r):
E commerce www teknologi
Medie underholdning

Se også disse relaterede kapital annoncer