4760 Vordingborg
REC Watches er et dansk urmærke, der specialiserer sig i at udvikle luksus armbåndsure med materialer fra ikoniske biler, fly og motorcykler. Vi kalder konceptet Recover – Recycle – Reclaim.
Siden vores start, har vi solgt +14.000 ure til kunder i hele verden, tilsvarende en samlet omsætning på +100 mio. dkk.
Blandt vores tidligere projekter, kan nævnes armbåndsure lavet med dele fra: Steve McQueens TR6 motorcykel, Carroll Shelby’s GT500 coupe prototyper, John Z. DeLoreans personlige DMC-12, eller Spitfire fly fra anden verdenskrig.
Vi har siden opstart introduceret 14 kollektioner, med +40 modeller til følge. Alle vores produkter er udviklet i Danmark, og produceret i Schweiz.
Vi søger en ny investor der kan og vil bistå brandets fortsatte udvikling med både kapital og kompetencer.
Virksomheden er i dag primært gældsfinansieret ifm. indkøbet. Ny kapital skal bruges til at finansiere et større indkøb igennem egenkapital fremfor lånekapital, og tillade os at ”stacke” indkøbet så sortimentet kan udvides hurtigere.
På kompetencesiden håber vi at finde en partner der kan bidrage med erfaring eller ekspertise indenfor eCom, brandudvikling og marketing. Hvis man har netværk og/eller interesse indenfor det automotive univers er det også et plus.
- Vi har nu ti års traction, og er klar til at skalere forretningen op.
- Vi har en utroligt spændende pipeline af nye produkter.- Der er høje indtjeningsmuligheder, igennem både drift og eventuelt exit.
- Der er mange udviklingsmuligheder, herunder retablering af B2B salg, Private Label salg,
Selskabets har været igennem flere transformationer siden opstarten. Hvad der startede som et passionsprojekt, blev hurtigt professionaliseret efter vores deltagelse i Løvens Hule i 2015. Derefter gennemførte vi to store crowdfunding kampagner for at løfte produktniveauet.
I perioden 2015 til 2020 opererede vi primært med B2B-salg, med etablering og servicering af et distributionsnetværk af eksterne forhandlere. I forlængelse af corona-epidemien blev selskabet omdannet til et direct-to-consumer (DTC) brand.
Siden 2021 har vi opereret som et 100% DTC-brand, og vores produkter kan udelukkende erhverves via vores egne salgskanaler. Selskabet er bosiddende i Vordingborg, og har i dag et team på 5 medarbejdere (inkl. Founders).
Omsætningen i 2023 var på 14,5 mio. dkk. Selskabets seneste kapitaludvidelse var i 2018.
INSIGHTS
- Ca. 95% af vores salg er eksport. Vores top-3 markeder er i rækkefølge USA, UK, og Frankrig. Ca. 75% af vores salg er lagt som forudbestillinger fra kunder, med leveringstid alt imellem 3-12 mdr.
-Vores salgspriser er steget betragteligt i takt med udviklingen af produktsortimentet, og den gennemsnitlige salgspris (per solgt ur) er gået fra ca. 3.500 kr. i 2020 til +10.000 kr. i 2023.
- Ca. 50% af vores produkter introduceret siden 2021 har en højere gensalgspris end nypris. Ca. 15% af vores kunder er tilbagevendende år-for-år, og vi oplever i dag en lille kerne af Collectors.
Er i følgende branche(r):
.
Fra sygeplejerske til iværksætter med 2 investorer i ryggen Ved første øjekast ligner Kristina Refstrup Sørensen en helt almindelig sygeplejerske. ... læs mere
Hvad er det for en virksomhed, investorerne står i kø for? For fire år siden begyndte Andreas, der er manden bag Healper at græde ukontrolleret på ... læs mere
Sådan opstod Solsikken Hjemmeservice ... Kemien mellem de to stiftere af Solsikken Hjemmeservice opstod tilfældigt i en gymnastiksal, hvor deres børn gik... læs mere
At tage springet Det hele begyndte, da Mark besluttede sig for at lave sit eget rejsebureau kort før corona pandemien lukkede Danmark ned. "Rejsebranchen e... læs mere
Grundlagt af tre passionerede iværksættere, Allan, David og Henrik, fokuserer virksomheden på at kombinere læring, spil og passion, hvilket også afspe... læs mere
Virksomheden har store ambitioner om at blive Europas førende iskaffe brand inden for de næste fem år og planlægger at anvende investeringerne til at udvid... læs mere
Har du allerede en konto Log ind