BLUETOWN A/S
2100 København Ø
Selskabet leverer last mile konnektivity til primært den 3. verden efter mottoet Connecting the Unconnected.
Vi gør moderne kommunikation tilgængeligt til en økonomisk overkommelig pris for folk, der bor i landdistrikterne.
Vi implementerer i øjeblikket vores kommunikationsløsning til 2 hoved markeder parallelt i Afrika ogIndien.. Den globale implementeringsplan vil tiltrække 100+ millioner brugere i løbet af de kommende 5 år i tæt samarbejde med Globale tech partnere, markedsledende teleudbydere, NGO'er og regeringer.
Vores løsninger giver en moderne kommunikationsinfrastruktur, der hjælper folk med at forbedre deres levestandard.
Vi understøtter 13 af de 17 verdensmål og er prefered partner på teknologi hos MicroSoft og Google, ligesom vi er godkendt af UN og har i samarbejde med USAID bl.a. leveret et større project med succes i Mozambique.
Primært projektfinansiering men der er fortsat plads til en mindre aktieudvidelse.
Projekterne i Indien styres af det nationale teleselskab BSNL og her er BLUETOWN den foretrukne partner, bl.a. fordi vi kan skalere i det format, som den Indiske regering ønsker.
Staten indgår 3 årige kontrakter om opsætning og levering af wi-fi i bestemte områder med bestemte formål som f.eks. E-learning på skoler eller E-helth på klinikker. Der deponeres løbende 1 års betaling fremadrettet, som frigives enten månedligt eller kvartalsvis i takt med BLUETOWN’s leverance.
Tilbagebetalingsperioden er nu nede på 1,7 år til trods for et renteniveauet som i Indien er højt.
Selskabet har lige nu kontrakter liggende klar til underskrift fra vores side på mere end USD 150 mio. i Indien og USD 25 mio. i Ghana og selskabet er således klar til meget kraftig vækst.
BLUETOWN er også klar til vækst i nye markeder og selskabets løsninger er både skalerbare og nemme at installerer - således kan der med den fornødne kapital yderligere vækstes, indenfor en meget kort tidshorisont.
Er i følgende branche(r):
BLUETOWN A/S
Hvorfor indsamler Capino data om dig? Det er forskelligt, hvilket formål vi har med indsamling af dine data. Herunder kan du se en række mulige eksempler ... læs mere
Hvad er det for en virksomhed, investorerne står i kø for? For fire år siden begyndte Andreas, der er manden bag Healper at græde ukontrolleret på ... læs mere
Sådan opstod Solsikken Hjemmeservice ... Kemien mellem de to stiftere af Solsikken Hjemmeservice opstod tilfældigt i en gymnastiksal, hvor deres børn gik... læs mere
At tage springet Det hele begyndte, da Mark besluttede sig for at lave sit eget rejsebureau kort før corona pandemien lukkede Danmark ned. "Rejsebranchen e... læs mere
Grundlagt af tre passionerede iværksættere, Allan, David og Henrik, fokuserer virksomheden på at kombinere læring, spil og passion, hvilket også afspe... læs mere
Virksomheden har store ambitioner om at blive Europas førende iskaffe brand inden for de næste fem år og planlægger at anvende investeringerne til at udvid... læs mere
Har du allerede en konto Log ind