Nordenstjerne

2300 København S.

Denne annonce er ikke længere aktiv.

Se lignende investeringer her.

Investering Lån

Modebrandet Nordenstjerne søger investor

Senest opdateret: 08-04-2024
Modebrandet Nordenstjerne søger investor
Stadie: Klar til vækst
Skal bruge: 500.000 kr.
Ansatte: 2
Stiftet: 2021

Virksomheden søger kapital til

Vi søger investering, evt. lån på rimelige vilkår, til opskalering af vores produktion og markedsføring. Investeringen må meget gerne ledsages af investorkompetencer indenfor online-salg og/eller -markedsføring. Der søges kun erfarne investorer, som kender til de generelle vilkår for en start-up. Herunder skarpt investorer der går op i det menneskelige, og opfatter personer som lige så store investeringsobjekter som selve virksomheden/brandet. For investeringsbeløb på 500.000 DKK tilbydes en ejerandel på 7%; for større investeringssummer kan afgives op til 15-20%.

Det er en god investering fordi

Vores brand er i alle praktiske henseender parat til skalering. I øjeblikket er vores vækst organisk, men kan med den rette kapital gøres eksponentiel. Ambitionen er en Gazelle-pris. For indtryk af produkter, sortiment, priser, osv., inviterer vi til at inspicere vores hjemmeside/webshop på www.nordenstjerne.com. Her kan også læses om founder-teamet (reelle ejere), Alissia Damkjær og Jacob Becker-Christensen, der samlet har egne investeringer i/udlån til brandets driftselskab på >1 mio. DKK. Begge tilfører løbende privat kapital.

Nordenstjerne er unikt ved at være det eneste brand på verdensplan der bruger miljøtekstilet ECONYL til almindeligt kvindetøj, som brandet har særlig tilladelse til at købe og anvende. ECONYL er regenereret nylon upcyclet fra affaldsressourcer, hvilket i sig selv giver en 90% reduktion i global opvarmning impact sammenlignet med konventionel nylon. Stoffet der produceres i er 78%/22% ECONYL/elastan blend fra OEKO-TEX certificeret producent. Nordenstjernes tøj har således intrinsisk 70% klimabesparelse sammenlignet med konventionelle materialer, som ECONYLs eget moderselskab Aquafil s.p.a. dokumenterer i ekstrem detalje. Mere end alt dette er ECONYL unikt ved at kunne regenereres uendeligt - i modsætning til f.eks. polyester der har en endelig genbrugscyklus. Nordenstjerne arbejder ydermere på at skabe en returordning for sit tøj, så kunder får mulighed for at returnere produkter til genanvendelse/regenerat - og genkøbe dem fra ny. Med dette vil brandet kunne demonstrere det "perfekte" loop indenfor cirkulær økonomi, og positionere sig selv som trendsættende trail-blazer indenfor tekstilbranchens grønne omstilling.

Her er virksomheden i dag

Vores modebrand blev etableret i 2021. Det udvikler og sælger tøj til kvinder og er målrettet B2C via webshop. Der sælges især på (1) æstetik og (2) brandets grønne profil, der er udviklet i founder-teamets fælles kompetencepool af fashion/design og naturvidenskab (ph.d., kemi og klimateknologi).

Vi har p.t. et grundlæggende produktsortiment på plads, webshop, en aktiv og velfungerende SoMe-profil, kommunikations- og markedsføringsapparat. Vores forsynings- og logistikkæde er komplet med alle led samlet indenfor Europas grænser (al handel i DKK eller EUR). Produktionen har betydelig overkapacitet, og vi vækster p.t. vores sortiment med knap 100%.

Vi har tidligere kørt mindre produktioner med tilhørende online-markedsføring til identifikation af hvilke styles der sælger bedst, målgruppeanalyser, etc. Der arbejdes her med to målgrupper: Kvinder i alder 30-60 som køber ind på æstetik, og kvinder i alder 20-40 der køber på bæredygtigheds-credentials.

Alene på grund af varelagerets beskedne størrelse har ovennævnte markedsføring endnu ikke skabt nogen større omsætning (man kan ikke sælge hvad man ikke har). Frem til primo 2023 var brandet stadig i udvikling; omsætning i 2021-2022 har hverken været mulig eller forventet. Indenfor 2023 forventes konservativt en omsætning på >75.000 DKK (organisk vækst), målsætning 300.000 DKK (investering). Ambitionen er som minimum en konsekutiv fordobling for 2024, 2025 og 2026.

Det kan påpeges, at vores brand er skabt "grønt" og ifl. eksterne rådgivere p.t. ikke har behov for at bekymre sig om grøn omstilling; brandet er allerede ekstraordinært langt fremme i feltet. Dette hæfter sig ikke mindst op på dets grundlæggende idealer som er (1) ansvarlighed og (2) transparens, hvor begge informeres af videnskabelige principper. Sagt kort så ser vi os selv som et vidensbaseret brand, hvoraf der findes ekstremt få i Danmark (ekspertvurdering, 2-3 andre). Blandt andet på dette grundlag excellerer brandet allerede i SoMe influencer-samarbejder, langt ud over hvad dets størrelse alene ville berettige.

Er i følgende branche(r):

Industri produktion
Er du interesseret i denne investering?

Nordenstjerne

2300 København S.

Se også disse relaterede

BeSammen hjælper kræftpatienter efter en investering via Capino

Fra sygeplejerske til iværksætter med 2 investorer i ryggen Ved første øjekast ligner Kristina Refstrup Sørensen en helt almindelig sygeplejerske. ... læs mere

Healper: På 24 timer havde vi modtaget mere investeringsinteresse, end vi faktisk havde brug for

Hvad er det for en virksomhed, investorerne står i kø for? For fire år siden begyndte Andreas, der er manden bag Healper at græde ukontrolleret på ... læs mere

Solsikken Hjemmeservice: Det var fantastisk at opleve den store interesse for vores firma via Capino

Sådan opstod Solsikken Hjemmeservice ... Kemien mellem de to stiftere af Solsikken Hjemmeservice opstod tilfældigt i en gymnastiksal, hvor deres børn gik... læs mere

Tembo Safari: En Succeshistorie Om Skræddersyede Rejser Og Unikke Oplevelser

At tage springet Det hele begyndte, da Mark besluttede sig for at lave sit eget rejsebureau kort før corona pandemien lukkede Danmark ned. "Rejsebranchen e... læs mere

Dolupa Games: Sådan skaffede de 1,5 mio. kr. i investeringer og sikrede partnerskaber med topklubber

Grundlagt af tre passionerede iværksættere, Allan, David og Henrik, fokuserer virksomheden på at kombinere læring, spil og passion, hvilket også afspe... læs mere

Unge iværksættere bag BOLD DRINKS sikrer stor investering – danske iskaffeelskere har en grund til at fejre

Virksomheden har store ambitioner om at blive Europas førende iskaffe brand inden for de næste fem år og planlægger at anvende investeringerne til at udvid... læs mere

Bliv medlem af Capino i dag

Kom i gang i dag

Har du allerede en konto Log ind