ColorCable ApS

2000 Frederiksberg

Investering Lån Bestyrelse/rådgivning

ColorCable med salg af smukke forlængerledninger

Senest opdateret: 02-11-2023
ColorCable med salg af smukke forlængerledninger
Stadie: Produkt eller prototype
Skal bruge: 600.000 kr.
Ansatte: Ingen ansatte
Stiftet: 2021

Virksomheden søger kapital til

OM SØGT INVESTERING:ColorCable søger 600.000 DKK til lancering af virksomhedens første kollektion "Model 3" til en værdisætning på 10 millioner (6% ejerskab). Virksomheden har selvfinansieret udvikling af design, prototype, 1. produktion (16.000 enheder), omfattende markedsføringsindhold - herunder professionelt videomateriale, photoshooting, hjemmeside m.m. I alt har virksomheden på pr. d.d. indhentet kapital for 1,85 mil. som har finansieret ovenstående (seed stage). Investeringen skal således gå til lancering af kampagner, vækst og ColorCable's generelle marketingsplan. Konkret vil en investering på 600.000 DKK indfri et omsætningsmål på 20 mil. i 2023 (early growth stage).

Det er en god investering fordi

POTENTIALET:Det internationale marked for forlængerledninger var i 2020 65 mia. med en forventet CAGR på 5,7% frem til 2028. Vi ser et markeds potentiale på 4 mia. og vores målsætning er at nå en mia. kr. frem til og med 2027.Markedet er pris-orienteret og præget af et industrielt ”one size fit’s it all” design. Det vil vi udfordrer med en brandet kollektion af smukke designer forlængerledninger i sæsonens farver og med forskellig funktionalitet, som USB og Smarthome. Kollektionen er customer centric og designet til at matche forskellige behov på forskellige markeds niveauer. Med teknologiseringen stiger vores forbrug af tekniske enheder og som en konsekvens heraf har jeg fulgt møbeldesigneres øgede fokus på kabelføring. En gang havde vi kabelføring i Tv-møbler, i dag har vi det i alle moduler fra kommode til bogreol. Deres fokus kan kun være at gemme kablerne væk, og vi vil springe ind der, hvor det ikke er muligt. Der hvor kablet ender som synligt eller delvist synligt. Temaet er altid en del af samtalen, når vi laver indretningsprojekter med vores kunder hos BoConcept. Der er altså stor efterspørgsel på en løsning. SELVINVESTERING:Klaus har startet ColorCable projektet i 2019, hvor han startede med design udvikling og et samarbejde med Rene Hougaard fra ARDE design studio. I midten af 2019 startede han med at source producenter i Kina og måtte frem til den tredje partner, inden vi i dag lige har modtaget vores CE-godkendelse og går i produktion om få uger. ColorCable har været hans primære projekt siden han afsluttede min bachelor i sommeren 2020 og han har investeret 1,85 mio. i projektet. Hans målsætning med investeringen har været at bygge konceptet og bringe projektet frem til break-even. Det er realiseret med indkøb af de første 16.000 produkter, som vi forventer leveret i starten af 4 kvartal.

Her er virksomheden i dag

OM VIRKSOMHEDEN:ColorCable designer og producerer smukke forlængerledninger i dansk design med udgangspunkt i filosofien "If you can't hide it, make it beautiful". Produktet henvender sig til "upper mass market" og forhandles hovedsagligt hos Bahne, Hifi-klubben og Co. (Eva-solo segmentet). Produktet produceres i 4 farver, som alle følger sæsonens tendenser, og nøje udvælges efter anerkendte trendanalyser fra bl.a. PEJ og Pantone.TEAMET:ColorCable er stiftet af Klaus Boldt, som i 15 år har drevet fire BoConcept forretninger i Berlin som franchisee med en årlig omsætning på +70 millioner og et mandskab på +50 medarbejdere. Klaus har i samme periode været et aktivt medlem af BoConcept's internationale komiteer for marketing, kollektion og virksomhedskoncept, og har i den forbindelse et indgående kendskab til BoConcept's supply chain og omnichannel. Denne viden og erfaring har været omdrejningspunktet i udvikling af idégrundlaget og identifikation af value proposition. Derfor står Klaus også i dag for den overordnede drift med fokus på udvikling af produkt og koncept. Klaus aftrådte som aktivt del af BoConcept i Berlin i 2017, og påbegyndte en bachelor i markedsføring i København. Her mødte han Bertin Guldborg Hansen og Benjamin Falkenberg i et inkubatormiljø for iværksættere i København. Benjamin Falkenberg er 27 år, og har tidligere drevet forskellige digitale startups, hvor hans primære fokus ligger i det marketingsrelaterede samt styring af forsynings- og værdikæde. Disse områder er også Benjamin primære arbejdsområder i ColorCable-regi. Benjamin har desuden en kandidat i International Marketing fra CBS, som han færdiggjorde i 2021. Sidstnævnte i teamet er Bertin Guldborg Hansen på 26 år, som tidligere har stiftet og drevet flere startsups, herunder Odeno A/S. Bertin har en baggrund inden for salg - primært fra telebranchen, hvor han har over kan knap 8 års erfaring. Bertin står i dag for salget som CSO, og har kontakten til potentielle forhandlere samt mulige investorer og juridiske forhold i ColorCable. OMSÆTNING:ColorCable forventer at starte salget ultimo august bl.a. via. salgsaktiviteter fra Kickstarter, samt handel med nye kunder og detail forhandlere. Det forventes at ColorCable i år 2022 omsætter for 5 millioner DKK, hvilket svarer til 50.000 enheder. COLORCABLE ROAD MAP:Virksomheden er stiftet i december 2021, men selve idéen er brygget over en længere periode - helt tilbage fra Klaus' tid hos BoConcept, hvor problemet med kedelige og halv-grimme forlængerledninger blev identificeret. De første virksomhedsrelaterede aktiviteter begyndte i slut 2020, hvor de første tegninger af eventuelle prototyper blev udarbejdet. I dag har vi et færdig kollektion, en professionelt udarbejdet marketings-setup til 1,6 millioner, og et team der er klar til at gå i markedet.

Er i følgende branche(r):

Industri produktion
Er du interesseret i denne investering?

ColorCable ApS

2000 Frederiksberg

Se også disse relaterede

BeSammen hjælper kræftpatienter efter en investering via Capino

Fra sygeplejerske til iværksætter med 2 investorer i ryggen Ved første øjekast ligner Kristina Refstrup Sørensen en helt almindelig sygeplejerske. ... læs mere

Healper: På 24 timer havde vi modtaget mere investeringsinteresse, end vi faktisk havde brug for

Hvad er det for en virksomhed, investorerne står i kø for? For fire år siden begyndte Andreas, der er manden bag Healper at græde ukontrolleret på ... læs mere

Solsikken Hjemmeservice: Det var fantastisk at opleve den store interesse for vores firma via Capino

Sådan opstod Solsikken Hjemmeservice ... Kemien mellem de to stiftere af Solsikken Hjemmeservice opstod tilfældigt i en gymnastiksal, hvor deres børn gik... læs mere

Tembo Safari: En Succeshistorie Om Skræddersyede Rejser Og Unikke Oplevelser

At tage springet Det hele begyndte, da Mark besluttede sig for at lave sit eget rejsebureau kort før corona pandemien lukkede Danmark ned. "Rejsebranchen e... læs mere

Dolupa Games: Sådan skaffede de 1,5 mio. kr. i investeringer og sikrede partnerskaber med topklubber

Grundlagt af tre passionerede iværksættere, Allan, David og Henrik, fokuserer virksomheden på at kombinere læring, spil og passion, hvilket også afspe... læs mere

Unge iværksættere bag BOLD DRINKS sikrer stor investering – danske iskaffeelskere har en grund til at fejre

Virksomheden har store ambitioner om at blive Europas førende iskaffe brand inden for de næste fem år og planlægger at anvende investeringerne til at udvid... læs mere

Bliv medlem af Capino i dag

Kom i gang i dag

Har du allerede en konto Log ind