Ad-scoop

Bagsværd, Danmark

Cloud baseret online platform til point-to-point formidling af bannerannoncering.

Vi søger til

Ad-scoop projektet kræver en betydelig investering i teknologisk udvikling og innovation af både Graph databasen Neo4J (big data system), udvikling af algoritmer til bruger statestik, bruger services såsom; banner oprettelse, søgefunktioner baseret på kategori søgninger og realtid anbefalinger, betalings system, monitoring, statestik, planlægning og publicerings modul samt test og produktions miljø. Efterfølgende skal software modulerne ligges på Azure hvor vi gør brug af externe Dev-ops recourser. Se projekt beskrivelse og milepæle. Pilot softwaren skal bringe os i en position hvor vi kan demonstrete udvalgte funktionaliter og koble pilot kunder på systemet og Beta teste funtionaliterne. Efterfølgende langsomt bringe flere services i brug. Adscoop skal over de næste 8 måneder udover egne udviklings ressourcer engagere externe samarbejdes partnere, såsom yderligere database udvilkere, UX’er , Grafikker samt Dev-ops’er. Egen udvikling og engarering af externe resourcer estimeres at koste op mod 2.470.000DKK

Det er en god investering fordi

Markedet for online annoncering omsætter for 36,5 mia Euro i EU. Online annoncering er i kraftig vækst, og overgår i 2017 TV-annoncering ifølge ADEX. Display bannerannoncering er i dette marked den næststørste kategori med 35% af omsætningen, med vækstrater på 15-20% alt efter region. Betalt søgeordsannoncering er størst med 45%.Omsætningen på display banner er koncentreret omkring mediabureauer og større virksomheder med større online annonceringsbudgetter. For Search og Social Media er billedet mere mangfoldigt, idet disse annonceringsgrupper har færre økonomiske og tekniske barrierer for mindre og mellemstore virksomheder.Adscoops tekniske platform vil som nævnt gøre det nemt og overkommeligt for små virksomheder at indrykke bannerannoncer på sites med en relativt høj affinitet i de målgrupper, de henvender sig til. Feks. Kan en frisør i Køge annoncere på lokale sportsklubbers- og i de lokale avisers hjemmesider. Annoncøren planlægger og gennemfører selv indrykningen gennem Adscoop, og betaler per click. Afregningen sker gennem samme ”top-op” model, man kender fra telebranchen. Det sikrer annoncøren for at budgettet ikke overskrides og Adscoop og ejeren af websites er sikker på betaling.Adscoop tjener sin del på 5% af annoncørens omsætning samt 5% af de tilknyttede websites omsætning. Det er omkring 2-4 gange lavere end de nuværende omkostninger på markedet, baseret på analyser af mediabureauernes fees samt de omkostninger der ligger i Programmatic systemerne.Adscoop har gennemført en rundspørge blandt 50 små virksomheder i Danmark. 30 svarede på spørgeskemaet, og resultatet var entydigt: 90% benytter ikke display banner annoncering i dag; 50% vil helt sikkert benytte det, hvis det bliver muligt for dem. Med tanke på at der alene i Danmark er omkring 210.000 små virksomheder og i Norden omkring 1.100.000, så er det et kolossalt marked Adscoop sigter mod at prikke hul på. Beregninger viser at blot 1% penetration blandt små virksomheder i Norden vil skabe en omsætning på lige godt DKK 500 mio. og en bruttoindtjening på DKK 40 mio. per år. Ved en ekspansion i nøglemarkeder i EU, såsom UK og Tyskland, kan denne omsætning 10-dobles og gevinsten mangedobles.

Her er virksomheden i dag

Adscoop et software selskab, som egenudvikler en uafhængig cloud baseret online platform til point-to-point formidling af bannerannoncering. Systemet er en hybrid mellem et Programmatic system / Direct Space Provider (DSP) og et Affiliate network. Kort fortalt giver systemet brugere teknisk mulighed for direkte at placere online bannere på tilknyttede websites, hvilket i dag stort set ikke er muligt.Adscoop er målrettet små firmaer og detailister i Danmark. Det vil sige håndværkere, frisører, mekanikere, selvstændige rådgivere etc. Dem er der ca. 210.000 registrerede firmaer af i Danmark. Efterfølgende vil Adscoop skaleres op på nordisk plan, hvor der er i alt 1.100.000 firmaer i målgruppen. Og derfra internationalt, primært med fokus på EU, hvor et marked på næsten 21.000.000 firmaer venter.De mest betydende konkurrenter er de etablerede mediabureauer ( såsom Omnicom, GroupM, WPP, Publicis, Blackwood Seven ), eksisterende affiliate networks såsom Tradedoubler - og software selskaber som SAP, der har vist interesse for point-to-point bannerformidling.Adscoop adresserer problemet at online annoncering er forbeholdt mellemstore og store virksomheder. De har ressourcer til at engagere mediabureauer, som gennem deres Programmatic systemer stort set har monopoliseret det at planlægge, indrykke og administrere online bannerindrykninger. Typisk koster det 10-15% i direkte fees at benytte disse mediabureaer, udover at Programmatic systemet skimmer yderligere 20-30% i uigennemskuelige processer mellem mediabureauet og websites. Det er med andre ord dyrt og uigennemskueligt, og i tillæg nærmest teknisk umuligt, som mindre annoncør at købe bannerplads direkte websites.Adscoop er et uafhængigt system, som ændrer situationen radikalt. Systemet tilbyder små firmaer en web platform, hvor de selv kan planlægge, kreere, indrykke, betale og monitorere deres banner annoncering. Platformen har i den anden ende en række websites tilknyttet, som annoncørerne kan bestille indrykningsplads på. Alt foregår i et enkelt og gennemsigtigt flow, til en lav afregningspris.Adscoop adskiller sig fra alle andre Programmatic systemer og Affiliate networks fordi det giver den lille annoncør styringen og kontrollen, og knytter annoncøren til website ejeren. Systemet er i første generations udviklings- og programmeringsfasen. Det umiddelbart forestående store arbejde er orienteret mod at få back-end og front-end integrereret, integration til både betalingsmodul og bannerannonce produktionsmodul, samt at udvikle UX-design for at sikre en så enkel og intuitiv proces som muligt. Når Innobooster projektet er fuldført vil Adscoop fremstå i en brugertest-version, som skal gennemtestes for at opfange eventuelle fejl og forbedringsområder.Efter brugertest vil systemet være klar til introduktion i Danmark som pilotmarked.

Produkt eller prototype
Jeg søger:
Investering
Status:
Produkt eller prototype
Jeg skal bruge:
2.200.000 kr.
Ansatte:
2
Stiftet:
2018
Jeg er i følgende branche(r):
E commerce www teknologi

Se også disse relaterede kapital annoncer