Morten har platformen, har du produktet?

Morten Münster, én af Danmarks største Youtubers, er investor på Capino og vi har taget en snak med ham om, hvad han leder efter, hvad han gerne vil bidrage med og hvad han håber på at opnå som investor.

Kort om Morten:

Morten Münster startede sin YouTube kanal i 2012 og har siden da opbygget en følgerskare på 438.000 abonnenter. Hans videoer har opnået 384.254.174 visninger og Morten kan i dag kalde sig én af Danmarks største YouTubers. Morten er i dag igang med at starte et markedsførings bureau som hedder Waspmedia, som specialiserer sig i TikTok.

Hvorfor investerer i virksomheder?

Morten har skabt sig en succesfuld karriere og det er naturligt at begynde at sprede sine æg en smule så at sige. Med så mange forskellige muligheder for at investerer sine penge, er det nærliggende at spørge, hvorfor Morten netop har valgt at kaste sig ud i at være angel investor for danske startups.

“Jeg vil gerne give muligheden for, at en mindre virksomhed kan udvikle sig med noget kapital. Jeg husker tydeligt frustrationen dengang, jeg og nogle venner ihærdigt prøvede at skabe virksomheder. Det blev sjældent til noget pga. manglende kapital.”

Morten har både haft en virksomhed som solgte IT samt en App der hed Unicorn Jungle som faktisk blev det mest downloadede spil på App Store med over 200.000 apple brugere på 2 uger. Begge virksomheder har dog måtte lukke grundet manglende kapital.

Ønsket om at hjælpe andre med at realisere deres drømme om at starte en virksomhed kombineret med muligheden for at forrente sine penge er noget der går igen hos de fleste investorer vi taler med på Capino.dk og ligesom Morten har de fleste personlig erfaring med at stå i den situation hvor man mangler kapital til sin virksomhed. 

Det vigtige, for at forløse den win-win situation der ligger i relationen mellem investor og virksomhed er, at finde det helt rette match og her er Morten meget bevidst om, hvilken målgruppe en virksomhed skal have, for at der virkelig er nogle synergier at bygge på.

“Jeg leder efter virksomheder med unikke løsninger/ideer, som passer til børn og unge målgruppen, som jeg er ekspert i.”

Mortens målgruppe er de 8 – 16 årige og han har blandt andre haft samarbejde med Kinder, Ubisoft, Sims, Ravensburger, Nickelodeon, Sun Lolly, Sony Pictures og Lalandia.

Jeg har platformen, jeg leder efter produktet

Med mortens kæmpe platform står han i en unik position når det kommer til at markedsføre produkter overfor hans målgruppe.

Udover sine 438.000 følgere på YouTube har Morten 230.000 følgere på Instagram, 325.000 følgere på TikTok og 73.000 følgere på Facebook.

Udover den kapital og viden Morten kommer med, kommer han altså også med sine mange følgere til den virksomhed der er så heldig at få ham ind som investor.

At opbygge så stor en følgerskare som Morten har, er ikke let. Morten har arbejdet koncentreret og hårdt med marketing i mange år og den viden er han også klar til at bidrage med til de iværksættere han investerer i, så de ikke bare kan bruge hans platforme men også kan opbygge deres egne.

Morten siger selv at han ønsker at være en del af noget stort, så der skal være det rette match mellem produkt, team og Mortens platform og kompetencer. Den unge YouTuber har også været i dialog med flere virksomheder på Capino allerede men har desværre ikke fundet det helt rette match endnu.

“Der er utrolig mange gode ideer, men mange passer ikke til min målgruppe, så derfor har jeg ikke investeret i noget endnu”

Kan indholdet bruges?

Sidst opdateret: 4. november 2022

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *