Film Forum

4030 Tune

Denne annonce er ikke længere aktiv.

Se lignende investeringer her.

Investering Bestyrelse/rådgivning

Film Forum

Senest opdateret: 08-04-2024
Film Forum
Stadie: Produkt eller prototype
Skal bruge: 400.000 kr.
Ansatte: Ingen ansatte
Stiftet: 2022

Virksomheden søger kapital til

Jeg søger 386.000 kr. til udvikling af Film Forum - en gratis streaming tjeneste med fokus på exceptionel storytelling i form af kortfilm. 350.000 kr. er for udviklingen af webappen, mens de 36.000 kr. er til perfektion af hjemmesiden ved hjælp af en webdesigner.

Forventet omsætning i 2023 er 600.000 kr. og markedet for kortere content vokser eksponentielt dag for dag.
Der er derfor uforgribelige muligheder for vækst for Film Forum.
Specielt hvis vi kan få fat i alle kortfilm før denne ekstraordinære mulighed går op for konkurrenter som fx.
DR, Netflix, Youtube, osv.
(En mere detaljeret plan for omsætning står under).

Film Forum er en platform, hvor du kan se og nyde kortfilm med exceptionel storytelling. Vores platform inkluderer en række nye og interessante funktioner, såsom vores optimale "Headbar system", "Netværk" funktion, "Ratings" & "Konkurrence" funktioner, "Random knap" og "5 Billeder" funktioner.
(Mere detaljeret beskrivelse af Film Forum er står under).

Tak for jeres tid og jeg håber virkelig for begge parter at i vil overveje at se nærmere på projektet :D

Det er en god investering fordi

Film Forum - Omsætning plan
Omsætning gennem reklamer
Den aller laveste pris for Youtubes 5 sek. ads er på omkring
2500 kr. (0,05) kr. pr. visning) for at vise en “ikke
målrettet” reklame til 50.000 mennesker.
Deres reklamer kan koste helt op over 68,58 dkk per view
hvilket gør at vi ikke kommer tæt på toppen hvis vi sælger ads
for 6.000 kr for 50.000 visninger / 0,12 kr. pr view.
Youtubes gennemsnits mindste pris for en ikke målrettet
reklame er nemlig 0,2 kr. hvilket gør at vi stadig er meget
konkurrencedygtige ift. til Youtube.
Mål:
- Opnå 200 film i første kvartal.
- Opnå 40.000 seere i slut af første kvartal (mindst 1 set
film pr. seer).
- Tjene 240.000 kr. i andet kvartal gennem 40 forskellige
reklamer, forudsat at Film Forum, (hvis den kan blive
færdigudviklet til april).
Strategi:
- Brug meget af de 240.000 kr. fra reklameindtægterne på
markedsføring for at øge antallet af seere i slut af
andet kvartal til 100.000. (Målgruppen er så stor)
- Opnå højere kvalitet i filmene gennem øget opmærksomhed
fra "film lavere" grundet øget antal seere.
- Tjen 600.000 dkk ved at tilbyde reklameplads til 100
virksomheder nemt, da vi stadig er billigere end YouTube.
- Brug de indtjente penge på markedsføring for at nå endnu flere seere i sidste kvartal, med målet om 250.000 seere
i alt i løbet af året.
Disse mål lyder høje, men i forhold til at hvor mange der ser
streamingtjenester i Danmark og den rolle priserne virkelig
spiller for de fleste er målene meget realistiske.
Se kilderne i bunden.
Omsætning gennem Abonnement

Dette har jeg ikke regnet på endnu da 5 sek reklamer ikke er
så slemme, men ligeså snart vi får daglige tilbage kommende
brugere kan vi tilbyde dem at betale for ikke at se reklamer.
Ekspandering
Vi har også planer om at ekspandere til andre lande, såsom
Norge og Sverige, så hurtigt som muligt for at nå endnu flere
seere og generere endnu flere indtægter. Hvis muligt, tror vi
også på at vi kan gå internationalt med det samme eller i
hvert fald lige efter Skandinavien er “erobret”.
Samme koncept af streaming tjeneste findes heller ikke i Norge
eller Sverige. Det eneste er Sverige der har nogle få kortfilm
på STV der er umulige at finde og ikke godt opsat.
Øge Priser
Vi kan også øge prisen på reklamerne til 7.500 eller 10.000
kr. for 50.000 visninger uden problemer, da det stadig er
meget billigt ift. youtube, og derfor stadig få reklamer ind
og øge omsætningen hurtigt.
Gennemsnits mindsteprisen for en ikke målrettet reklame er
nemlig 0,21 kr. per view for Youtube.
Dette er tilsvarende 10500 kr. for 50.000 visninger.
Hvorfor markedsfører så meget?
Grundet til at vi skal markedsfører os så meget er at hvis vi
kan udnytte at ingen andre levere kortfilm, og hvis vi så kan
få “fat” i alle kortfilm, lave aftaler med filmskolerne (er i
gang), og sørge for at “FILM FORUM er for kortfilm” vil DRTV
eller lign. ikke kunne følge med i forhold til at vi har så
stor fordel på markedet.
Plus at DR TV's webapp er virkelig dårlig, så vi skal
selvfølgelig først fokusere på at lave en behagelig og nem
webapp folk vil bruge.
Referencer
Youtube har estimeret 4 mio. danskere over 18 har set YT har besøgt Youtube i oktober 2020. De brugte i gennemsnit 35 minutter om dagen på Youtube. https://markedsforing.dk/artikler/nyheder/nye-tal-afsloerer-saa-mange-voksne-danskere-ser- youtube/

Tv2 Play ramte i marts 2022 900.000 abonnementer hvilket ca. svarer til at over 1,8 millioner danskere har adgang til platformen. (Man vel og mærke skal betale for). https://omtv2.tv2.dk/nyheder/2022/03/tv-2-play-runder-900-000-abonnementer/
DRTV bliver ugentligt brugt af i 2023 af 6 ud af 10 danskere hvilket svarer til over 3,5 millioner mennesker. Nogle kilder siger endda at det er hele 67% af befolkningen der har DRTV hvilket gør det til den største i Danmark. (Ingen kortfilm fra dem) https://www.dr.dk/om-dr/nyheder/dr-vil-udgive-streaming-tal-c
(Vigtig Pointe)
Rigtig mange danskere melder nemlig tilbage, at økonomien og interessen godt kan bære op til fem streamingtjenester, og hvis abonnementsprisen bliver lavere, mod at der vises reklamer undervejs, er 24 procent interesseret i at stige på. En helt gratis streamingtjeneste, finansieret af reklamer, kunne 45 procent være interesseret i, hvis ellers indholdet er godt og interessant nok.
(Samme som nedenstående kilde)
Netflix benyttes af 58% af danskerne i 2021.
https://www.berlingske.dk/virksomheder/markant-flere-danskere-klarer-sig-med-streamin g-uden-tv-abonnement

Her er virksomheden i dag

Hvad er Film Forum?
Film Forum er en gratis streaming tjeneste med fokus på
exceptionel storytelling. Den er for hver og en der ikke har
kontakterne eller likviderne til at fremkomme på Netflix, HBO
Max, DR eller nogle af de andre foreløbige magthavere inde for
streaming brachen, ENDNU.
En af Film Forums værditilbud er at give alle med bare den
mindste drøm ind for den filmiske/ kreative branche en fair
chance.
Dette gøres ved algoritmerne der fremmer film med god
retention & klikrate, hvilket tilsammen også kaldes god
storytelling. IKKE markedsføringsbudget eller lignende.
Med Film Forums optimerede “Headbar system” fremvises en masse
nye muligheder for seeren, samt gør det nemmere end nogensinde
at finde rundt.
Ja, Films Forums nye måde at se streaming branchen på giver
seeren en masse nye muligheder.
Den giver bl.a. seeren langt større indflydelse end set
før, ved hjælp af de fremragende nye muligheder “Ratings” &
“Konkurrence”.
“Ratings” er et system der gør at man kan like en film eller
person hvis man synes om den eller dem og de film eller
personer med flest likes i de forskellige kategorier og genre
vil så få medaljer som kan fremvises på ens profil.
“Konkurrence” er en sjov feature der gør at man en gang om
måneden (og om året) kan stemme på den film og person (inde
for alle crew muligheder) man synes fortjener en pris.
Hvis seeren ikke kan vælge hvad de vil se, grundet de
mange gode film, er der her igen 2 nye og sjove muligheder.
Den første er “Random knap” som er en stor rød knap du kan
trykke på og så vil der blive vist en film til dig som du nemt
kan skippe hvis den ikke vækker interesse.
Mere sikkert er der også “5 Billeder” viser dig 5 billeder af
5 gange hvor du bare skal vælge det mest interessante alle
gange. Når du har valgt vil Film Forum så finde den film der
matcher dit humør og interesse bedst. Her kan du naturligvis
også skippe nemt hvis filmen ikke er interessant.
For at hjælpe dem med interesse i at succes har Film Forum
også skabt noget kaldet “Netværk”.
“Netværk” virker på den måde at man kan lægge en lille
beskrivelse af sin film op og så skrive hvem fra crewet man
mangler. Så kan folk uden noget projekt kørende kontakte en
via den nemme “Kontakt” mulighed Film Forum også tilbyder.
Hvis man mangler projekt kan man også altid lægge sin egen
profil op og skrive hvilken eller hvilke crew roller man
tilbyder. Hermed kan alle nemt finde og kontakte kontakte
hinanden, og skabe yderst brugbare relationer.
Ikke nok med det, så har Film Forum også “Film Analyse” som
virkelig kan gøre en til ekspert.
“Film Analyse” viser dig og resten af dit crew 4 overordnede
analytiske punkter.
“Overblik” som viser filmens likes, visninger og
kommentarer med features til at holde kommentarfeltet rent.
“Retention” som vil give et unikt billede af hvad præcist
i ens film der er kedeligt og hvad der blev set flere gange.
“Klikrate” som viser om hvor mange der faktisk trykker på
din film, af dem der ser den på hjemmesiden/appen.
“Trafik-kilde” som til sidst fortæller om hvordan folk
støder på ens film.
Nærmest alle ovenstående tal vises i grafer der giver et endnu
bedre overblik af dine films tal.
Film Forum har også planlagt samarbejde med skoler der vil
give alle skoler sin egen side men alle dens film. Dette vil
klart oppe efterspørgslen til skolerne og dermed også
kvaliteten dem.
Gamle film der har været på tv før kan også vises og indtjene
penge og endda give skuespillere der måske er ved at “dø ud” i
den hårde branche, en ekstra chance.
Som alle ved er vores koncentrationsevne værre end nogensinde
og dermed er det heller ikke et dårligt tidspunkt at fremvise
kvalitetsfilm i kortere længder.
Til sidst Film Forums virksomhedsmodel at jo bedre film folk
laver, jo flere penge tjener de på reklamer. Der vises nemlig
en 5 sek. reklame før hver film. Så vil Film Forum så tage en
procentdel af de reklamepenge til at holde sig kørende og
dermed vokse sig større og større på den måde.

Er i følgende branche(r):

Medie underholdning
Er du interesseret i denne investering?

Film Forum

4030 Tune

Se også disse relaterede

BeSammen hjælper kræftpatienter efter en investering via Capino

Fra sygeplejerske til iværksætter med 2 investorer i ryggen Ved første øjekast ligner Kristina Refstrup Sørensen en helt almindelig sygeplejerske. ... læs mere

Healper: På 24 timer havde vi modtaget mere investeringsinteresse, end vi faktisk havde brug for

Hvad er det for en virksomhed, investorerne står i kø for? For fire år siden begyndte Andreas, der er manden bag Healper at græde ukontrolleret på ... læs mere

Solsikken Hjemmeservice: Det var fantastisk at opleve den store interesse for vores firma via Capino

Sådan opstod Solsikken Hjemmeservice ... Kemien mellem de to stiftere af Solsikken Hjemmeservice opstod tilfældigt i en gymnastiksal, hvor deres børn gik... læs mere

Tembo Safari: En Succeshistorie Om Skræddersyede Rejser Og Unikke Oplevelser

At tage springet Det hele begyndte, da Mark besluttede sig for at lave sit eget rejsebureau kort før corona pandemien lukkede Danmark ned. "Rejsebranchen e... læs mere

Dolupa Games: Sådan skaffede de 1,5 mio. kr. i investeringer og sikrede partnerskaber med topklubber

Grundlagt af tre passionerede iværksættere, Allan, David og Henrik, fokuserer virksomheden på at kombinere læring, spil og passion, hvilket også afspe... læs mere

Unge iværksættere bag BOLD DRINKS sikrer stor investering – danske iskaffeelskere har en grund til at fejre

Virksomheden har store ambitioner om at blive Europas førende iskaffe brand inden for de næste fem år og planlægger at anvende investeringerne til at udvid... læs mere

Bliv medlem af Capino i dag

Kom i gang i dag

Har du allerede en konto Log ind