Copenhagen Flames ApS

Investering Bestyrelse/rådgivning

Copenhagen Flames søger investering

Senest opdateret: 02-11-2023
Copenhagen Flames søger investering
Stadie: Klar til vækst
Skal bruge: 5.000.000 kr.
Ansatte: 51
Stiftet: 2016

Virksomheden søger kapital til

Vi søger en investering på 5 mio. kr. for at styrke klubbens økonomiske fundament og igangsætte en række initiativer, der skal sikre rentabilitet i 2024 og fremefter.Copenhagen Flames er esportens svar på Ajax eller FC Nordsjælland i fodbold, hvor vi udvikler spillere til salg, og samtidig fastholder en sportslig formåen på internationalt niveau. Klubben har over de seneste 2 år været blandt verdens 30 bedste hold og deltaget to gange ved VM i Counter-Strike, her med en placering blandt de 8 bedste hold.Vores gruppe af partnere tæller bl.a. brands som Elgiganten, Red Bull, Razer, og Bellagroup.Vi har så sent som i 2021 haft et positivt regnskab, og det er det overordnede mål at være rentable igen i 2024-25. Vi har skabt ovenstående resultater med et budget, der er 10-15 gange mindre end verdenseliten.Som den eneste professionelle klub i Danmark har vi et akademi af esport talenter, der undervises ugentligt både off- og online. Der er en rød tråd fra vores akademi til vores professionelle hold, og vores værdier og principper gør sig gældende fra begynder til professionel.Virksomheden er drevet af ildsjæle, hvor virksomhedsdrift og strategi er selvlært. Hertil mener vi, at strategiske, forretnings- og netværksmæssige kompetencer fra en eventuel investor vil kunne løfte klubben i høj grad.

Det er en god investering fordi

Vi har kort sagt kæmpet mod en gigantisk økonomisk overmagt hos konkurrenter, med egne kræfter og kompetencer og skabt en internationalt anerkendt og i perioder overskudsgivende esportklub. Med en langsigtet strategi og en større økonomisk sikkerhed kan virksomheden for alvor komme til sin ret.Brandet er unikt for markedet, hvor få klubber har samme udtalte strategi og succes med den.Gaming industrien er større end film- og musikbranchen tilsammen, og med esportens vækst vil den over tid være en konkurrent til de absolut største sportsgrene i verden med dertilhørende tv-penge, markedsføring og transfermarked.Unikke salgspunkter:Talentudvikling: Vi er kendt som esportens Ajax (FC Nordsjælland i Danmark) og har udviklet og solgt over 20 spillere over få år - en historisk præstation. Vi har, på trods af denne model og et langt mindre budget end konkurrenterne, deltaget ved VM i Counter-Strike 2 gange og været nummer 9 på verdensranglisten.Esport undervisning: Vores undervisning er blandt landets bedste. Vi har skabt egen træneruddannelse og samarbejder med skoler og fritidsklubber. Derudover vil vi udbrede esport- og gamingundervisning og træning til kommuner og deres borgere. Forskning viser bedre og bedre resultater ift. brug af gaming og styrkelse af sociale kompetencer og kognitive funktioner. I pipeline har vi også en plan om at gå ind i andre lande og drive online undervisning internationalt.Gamification - indsigt og knowhow: Vi ser et marked, hvor bureauerne og brands savner indsigt ift. aktivering og rekruttering af de yngre generationer via gaming. Det anslås at 96% af alle drenge og 82% af alle piger i Danmark gamer på et eller andet tidspunkt i løbet af ugen, men også de fleste voksne på under 40 spiller et eller andet spil i løbet af ugen. I 2021 anslog man, at over 40 procent af jordens befolkning gamede. Vi vil være brands’ og branchers foretrukne partner på gaming- og esport-kampagner, på længerevarende og fastholdende kampagner og opbygge platforme for brands, hvor deres kunder kan få vedvarende gaming oplevelser.Derudover mener vi at “live matchday events” samt viewing parties holder enormt uforløst potentiale og er en indtægtskilde, som ingen klubber nyder godt af på nuværende tidspunkt. Med Bellagroup som nuværende partner, har vi alle muligheder for at drage nytte af og forløse dette.

Her er virksomheden i dag

Virksomheden søger en investering på 4 til 5 mio. kr. for at omstrukturere og lægge grundlag for rentabilitet i 2024. Markedet for esport er hårdt ramt af finanskrisen og derfor kræves der reducering af udgifter samt fokusering på flere af de etablerede salgskanaler - hvor potentialet er stort. Således at afhængigheden af partnerskaber, på baggrund af sportslige resultater, bliver reduceret. Hertil kan man få tilsendt økonomiske scenarier, der kan reducere udgifter i endnu større grad, dog på bekostning af den kortsigtede sportslige formåen.Copenhagen Flames er et stærkt og troværdigt brand på det internationale esportmarked, og vi er aldrig gået på kompromis med vores værdier. Derfor har klubben ingen betting partnere eller lignende som del af partnergruppen. Vi vægter vores ansvar over for en ung målgruppe højere end hvad øget økonomisk formåen kan drive.Vores værdier gør sig gældende i alle forhold, og vores omdømme blandt spillere er unikt for markedet.På content siden står vi stærkt, og har optaget og produceret en dokumentar om vores Major (VM) deltagelse til TV2. Den kan du finde her:https://shorturl.at/chlM6Vi har etableret en alliance af esportsforeninger, med formål om at styrke græsrødderne i dansk esport, samt være katalysator for talentudviklingen. Dertil har vi et ønske om at udvikle vores egne og foreningernes talenter til vores akademihold og 1. hold over tid, og skabe Europas bedste esportakademi.Siden dag 1 har vi haft fokus på at skabe og dyrke flere indtægtskanaler. Her kan nævnes turneringsafvikling, gaming koncept salg, undervisning, teambuilding og content salg.

Er i følgende branche(r):

Medie underholdning
Uddannelse rådgivning
Er du interesseret i denne investering?

Copenhagen Flames ApS

Se også disse relaterede

Sådan fik Jakob 3 x investeringer til virksomheden DAN:SK - i et benhårdt marked 💪

Fra vildmark til vodka business Jakob arbejdede med jagt i Grønland efter endt uddannelse inden for skovbrug på KU. I Grønland havde han og kollegern... læs mere

BeSammen hjælper kræftpatienter efter en investering via Capino

Fra sygeplejerske til iværksætter med 2 investorer i ryggen Ved første øjekast ligner Kristina Refstrup Sørensen en helt almindelig sygeplejerske. ... læs mere

Healper: På 24 timer havde vi modtaget mere investeringsinteresse, end vi faktisk havde brug for

Hvad er det for en virksomhed, investorerne står i kø for? For fire år siden begyndte Andreas, der er manden bag Healper at græde ukontrolleret på ... læs mere

Solsikken Hjemmeservice: Det var fantastisk at opleve den store interesse for vores firma via Capino

Sådan opstod Solsikken Hjemmeservice ... Kemien mellem de to stiftere af Solsikken Hjemmeservice opstod tilfældigt i en gymnastiksal, hvor deres børn gik... læs mere

Tembo Safari: En Succeshistorie Om Skræddersyede Rejser Og Unikke Oplevelser

At tage springet Det hele begyndte, da Mark besluttede sig for at lave sit eget rejsebureau kort før corona pandemien lukkede Danmark ned. "Rejsebranchen e... læs mere

Dolupa Games: Sådan skaffede de 1,5 mio. kr. i investeringer og sikrede partnerskaber med topklubber

Grundlagt af tre passionerede iværksættere, Allan, David og Henrik, fokuserer virksomheden på at kombinere læring, spil og passion, hvilket også afspe... læs mere

Bliv medlem af Capino i dag

Kom i gang i dag

Har du allerede en konto Log ind